BLOG

Lees hier onze blogartikelen


08 jun., 2023
Je gaat verhuizen en je woont in een appartement op de tiende verdieping. Je hebt dus sowieso een ladderlift nodig. Langs de ene kant zie je ernaar uit om je nieuwe woning of je nieuwe appartement te gaan betrekken, maar eerst die verhuis! Weer alles inpakken en dan al die administratie. Als dat maar goed komt, want er komt zoveel op je af! Zijn we niets vergeten? Voor we het weten, staan de verhuismannen van ALTO Ladderlift voor de deur! Je zou al meteen alles gaan inpakken, maar wacht eens even! Er zijn nog een paar andere dingen die je zeker niet mag vergeten te regelen. Zoals bijvoorbeeld: · Geef je adreswijziging door aan de Post. Je kan dit online doen en daar kan je al verschillende instanties aanvinken. Maak een lijstje van de instanties waar jij aan denkt. Misschien is het een goed idee om eens door je inbox te scrollen? Al een geluk kan er tegenwoordig veel digitaal. Sommige instellingen worden ook automatisch verwittigd. · Contacteer je energieleverancier / waterleverancier en internetprovider en zoek meteen eens op of ze nog wel de voordeligste zijn. Wil je hun contracten meeverhuizen? · Je zal ook even moeten bekijken of je een nieuwe huisarts , tandarts of apotheek wenst. · Het is altijd goed om even je verzekeringen door te lopen. Hoe zit het met je inboedelverzekering, autoverzekering, burgerlijke aansprakelijkheid,…? Heb je geen dubbele verzekeringen lopen? Dan komt het inpakken. Doe dit efficiënt door bijvoorbeeld je dozen niet al te zwaar te maken, je dozen te etiketteren, je breekbare spullen in te wikkelen, enzovoort. Online vind je wel de nodige tips. Heb je misschien een storage box nodig? Ook nog zoiets.  Wat kunnen wij alvast voor je betekenen? · Je hoeft niet aan een ladderlift te denken. Die regelen we voor jou. We hebben een ruime keuze aan verschillende ladderliften. Kijk even op welke we aanbieden. · De ervaren verhuismannen regelen we ook voor jou. Geen gesjouw met de dozen dus. Waaraan moet je zeker nog denken? · Vraag op tijd verkeersborden voor een tijdelijk parkeerverbod bij de gemeente aan. Dit moet altijd aangevraagd worden, ook al denk je dat het niet nodig is, omdat je geen verkeer verwacht, je woont in een brede straat, enzovoort. Je moet maar eens pech hebben dat een agent patrouille doet. Je krijgt sowieso een boete. Voor Antwerpen kan je dit makkelijk online aanvragen: https://www.antwerpen.be/info/5655c30fb2a8a79f428b45e8/aanvraag-tijdelijk-parkeerverbod-met-parkeerborden · De meterstanden in het oude appartement of huis noteren, zodat je ze kunt doorgeven aan de desbetreffende maatschappijen Ok, zover de verhuis. Dat heeft het team van ALTO Ladderlift mooi voor elkaar gekregen. Nu even rusten en dan de spullen uitpakken en hun plaatsje geven. Maar dan: die vervelende administratie Die vervelende administratie Ja, geen ontsnappen aan. Naast de dozen uitpakken, moet er heel wat geregeld worden. We zetten het voor jou graag even op een rijtje: · De meterstanden van elektriciteit, water, gas van de oude en nieuwe woning/appartement doorgeven aan de desbetreffende maatschappijen · Binnen de acht dagen moet je je aanmelden bij de nieuwe gemeente . Ook als je binnen dezelfde gemeente verhuist, is het nog steeds verplicht. · Als je een huisdier hebt, moet je het centrale dierenbestand verwittigen (want ze hebben een chip) · Je werkgever verwittigen Je ziet, er valt heel wat te regelen bij een verhuis. Al goed dat we in een digitaal tijdperk leven en dat mister of misses Google veel verhuischecklists aanbiedt die je wel op weg kunnen helpen. veel succes bij het verhuizen!
09 jan., 2023
Bij een verhuis komt ook een heleboel kijken, je wilt je dingen verhuizen zonder dat dingen stuk gaan, je moet het huis in goede staat nalaten, je moet dringend uit het pand. Al deze zaken stressen je alleen maar meer en meer. Een verhuis alleen kan erg erg stressvol zijn, daarom kan je hier onze tips raadplegen hoe je dat zo vlot mogelijk en stressvrij doet. 1. Werk stap per stap en 100% alles via een plan. De simpelste weg om zonder of weinig stress te verhuizen is een stappenplan van A tot Z. Net zoals bij een pleister of bij het waxen wil je eerder de korte pijn en wil je alles weg in 1 dag of bepaalde periode? Dan moet je ook dat alles toch wat inplannen. U kan het ook anders doen en eerder je tijd nemen en de planning naar uw hand zetten en een weekje verlof inplannen op het werk of een paar dagen. Dit is waarschijnlijk de beste manier om stressloos te verhuizen. 2. Pak dingen verstandig en systematisch in Zorg voor veel dozen. Goede verhuisdozen zijn stevig, met kleppen en groot genoeg voor veel spullen, maar klein genoeg zodat ze hanteerbaar zijn. Gratis bananendozen zijn te vinden in supermarkten - ze hebben handvatten waardoor ze gemakkelijk te dragen zijn. Het moment dat u op de hoogte bent dat je gaat verhuizen kan je deze beginnen verzamelen. Voordat u begint met inpakken, plaatst u de zwaarste artikelen onderaan elke doos en de lichtere bovenop. Sluit vervolgens de dozen goed af en plak ze dicht met tape om verschuiven tijdens het transport te voorkomen. Pak per kamer in, zodat alle spullen op één plek bij elkaar staan en u ze bij thuiskomst gemakkelijk kunt verplaatsen. U kunt de uitpaktijd bij aankomst dan verkorten door breekbare voorwerpen in te pakken met kranten, lappen of handdoeken. Schrijf "breekbaar" op dozen met deze voorwerpen en vul openingen in elke doos met licht materiaal, zodat breekbare voorwerpen niet verschuiven tijdens het vervoer en een beetje schokken opvangen. 3. Registraties, documenten en de administratie Als u verhuist, regel dan snel uw administratieve zaken. Geef uw adreswijziging ruim voor de verhuisdag door aan werkgevers, banken, scholen en artsen. Doe hetzelfde voor vrienden en familieleden die buiten de stad of in het buitenland wonen - zij zullen voldoende tijd willen hebben om hun post door te sturen of verander! Schrijf u na uw verhuizing binnen een week in bij de gemeente waar u woont door naar het plaatselijke overheidskantoor te gaan. Ga ook naar uw plaatselijke politiebureau en laat hen elk voertuig (inclusief motoren) registreren dat geparkeerd staat op het nieuwe adres waar u verblijft. Als u verhuist naar een huis met een bestaande energierekening, geef dan binnen drie dagen na uw verhuizing de meterstanden van uw oude en nieuwe woning door aan beide energieleveranciers. Laat altijd een andere bewoner aanwezig zijn wanneer u deze cijfers rapporteert - het is zelfs het beste als zij de feitelijke rapportage doen - en laat kopieën voor uzelf maken. 4. Laat het pand netjes achter! Laat het pand netjes achter en zonder afval, zelfs al bent u geen huurder. Je pand netjes achterlaten is als een hoofdstuk die je afsluit voor je zelf, op deze manier zal je makkelijk wennen aan je nieuwe woning. Ander zal je nog het gevoel hebben dat je er nog woont of dat iets is achter gebleven, laat je woning dus netjes en volledig leeg achter. Soms kan het wat te veel worden dat verhuizen en dan nog eens te staan kuisen. Daar is het een goed idee om beroep te doen op bedrijven die inboedel-leegmaken bieden. Op deze manier kan je écht zonder zorgen of stress verhuizen en aan je nieuw hoofdstuk in je leven beginnen in je nieuwe woning of pand. 5. Doe beroep op ALTO LADDERLIFT ANTWERPEN om uw spullen veilig in de hoogte te verhuizen. Contacteer ons als u met zekerheid uw grote meubelen veilig via het raam op een etage wil verhuizen. Onze medewerkers zijn ervaren genoeg om deze klus te klaren.
Share by: